Co daje pozycjonowanie sklepów internetowych?
Sklep online to świetny pomysł na biznes, który prowadzić możesz nawet z domu. Przy odpowiednim systemie, np. dropshippingu, nie musisz nawet samodzielnie pakować i wysyłać towarów, bo usługi te zlecasz na zewnątrz. Sam jesteś jedynie pośrednikiem transakcji. Brzmi ciekawie? Niektórzy zapominają o najważniejszym - taki sklep trzeba odpowiednio wypromować, aby przynosił oczekiwane zyski.
Dlaczego warto pozycjonować sklep online?
Pozycjonowanie to działania, które mają za zadanie poprawić miejsce, na którym strona wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania. Można pokusić się tu o działania tak zwane on- i off-site. Te pierwsze polegają głównie na tworzeniu zoptymalizowanych treści: opisów, artykułów, a także używaniu odpowiednich znaczników, tagów i tekstów alternatywnych do grafik. W drugim przypadku chodzi głównie o zdobywanie wartościowych według algorytmu przekierowań z innych stron, czyli poleceń z wiarygodnych źródeł.
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest o tyle ważne, że pozwala na zdobywanie organicznych klientów, takich, którzy trafiają na stronę, ponieważ szukają konkretnych informacji. Tacy odbiorcy dają większe szanse na konwersję, czyli dopięcie transakcji, niż Ci pochodzący z kliknięcia płatnej reklamy. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania gwarantuje większy ruch, a mało kto przegląda wyniki poniżej pierwszej dziesiątki najtrafniejszych.
Co wpływa na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach?
Wiele czynników odpowiada za to, na którym miejscu podczas wyszukiwania danego hasła algorytm umieści Twoją stronę. Duże znaczenie mają preferencje indywidualnego użytkownika, informacje i rodzaje stron, jakie wcześniej wyszukiwał i przeglądał, a także jak długo na nich pozostawał. Na pozycjonowanie sklepów internetowych wpływa też ich relacja z innymi witrynami. Z tego względu korzystna jest promocja w mediach społecznościowych oraz współprace z internetowymi twórcami.
Jak zabrać się za pozycjonowanie sklepu?
Sklep pozycjonować możesz w odniesieniu do oferowanych kategorii produktów albo konkretnych przedmiotów, które sprzedajesz. Podczas gdy w niektórych przypadkach ma to małe znaczenie, czasem kategoria lub nazwa produktu jest niechętnie szukana przez użytkowników. Wtedy trzeba przeprowadzić dokładną analizę rynku i sprawdzić, czego tak naprawdę szukają ludzie, którzy chcieliby skorzystać z Twojej oferty.
Pozycjonowanie sklepu samodzielnie jest błądzeniem po omacku. Bez fachowej wiedzy i zaplecza technicznego trudno będzie Ci osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty. Dlatego lepiej poprosić o pomoc specjalistów i cieszyć się z udanej sprzedaży.