Co wchodzi w zakres usług pozycjonowania stron?

SEO to bardzo skuteczna forma marketingu internetowego. Ze względu na swoją specyfikę, dla wielu osób chcących promować się w sieci bywa jednak niezrozumiałe. Jeśli zastanawiasz się nad tym, co tak właściwie składa się na usługi pozycjonowania i za co płaci się agencjom SEO, to mamy dla Ciebie odpowiedzi.

Elementy składowe procesu pozycjonowania

Aktualnie, zgodne ze sztuką pozycjonowanie można podzielić przede wszystkim na trzy elementy: analitykę, optymalizację i działania zewnętrzne. Pierwszy z nich polega na m.in. zbieraniu, przetwarzaniu oraz interpretowaniu danych na temat sytuacji strony, jej widoczności, konkurencji, fraz kluczowych i śledzeniu efektów podejmowanych działań. Drugi, czyli optymalizacja dotyczy kompleksowego dostosowywania i rozbudowy witryny w celu osiągania lepszej pozycji. Trzeci, czyli działania zewnętrzne, to przede wszystkim linkowanie i związane z nim czynności. Wszystkie te trzy procesy są podrzędnie złożone i wzajemnie powiązane. Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych nie powinno pomijać żadnego z nich.

Co wchodzi w zakres optymalizacji?

Rzetelna optymalizacja to podstawa skutecznego pozycjonowania. To właśnie przede wszystkim na niej powinno skupiać się SEO. Ze względu na zakres działań można podzielić ją na optymalizację techniczną i optymalizację treści. Techniczna dotyczy, jak wskazuje nazwa, wszystkich kwestii związanych z działaniem strony. Jest procesem długotrwałym i bardzo pracochłonnym. Obejmuje m.in. naprawianie błędów w kodzie źródłowym, tworzenie przekierowań, uzupełnianie meta tagów i nagłówków Hx. Lista aspektów wymagających weryfikacji lub zmodyfikowania obejmuje tu nawet kilkaset pozycji. Optymalizacja treści to z kolei czynności takie jak poprawianie formatowania tekstu, nasycenia frazami kluczowymi czy tworzenie dodatkowych treści na stronę.

Kompleksowa praca nad stroną

SEO to długotrwały i niezwykle złożony proces, który ciężko przedstawić w kilku zdaniach. Zdecydowanie nie pomaga w tym też fakt, że ze względu na ciągłe zmiany w algorytmach wyszukiwarek podlega ono też nieustannej ewolucji. Warto jednak mieć świadomość, że na widoczność w wyszukiwarce składa się mnóstwo pomniejszych, wzajemnie uzupełniających się czynności i procesów. Oprócz planowania, regularnej optymalizacji, przygotowywania treści i działań mających na celu pozyskanie odnośników usługi pozycjonowania często obejmują także czynności dodatkowe. Może być nimi raportowanie prac, poszukiwanie skuteczniejszych strategii lub doradztwo w zakresie prowadzenia strony.

Budowanie widoczności w wyszukiwarce wymaga równoległego prowadzenia wielu złożonych i pracochłonnych działań. Dla osiągania stabilnych wyników całość procesów musi być również nieustannie monitorowana i kontrolowana. W efekcie jest to więc zazwyczaj codzienna praca wielu wykwalifikowanych specjalistów.