Ile czasu trzeba by wypozycjonować stronę?

Ile czasu trzeba by wypozycjonować stronę?

Każdy, kto zaczyna się interesować pozycjonowaniem, w pewnym momencie zadaje sobie pytanie dotyczące czasu. Jakby nie patrzeć, niezależnie od tego czy prowadzimy SEO samodzielnie, czy je zlecamy, jest to czynnik kluczowy. Odpowiedzenie na to, jak długo zajmuje pozycjonowanie, nie jest jednak takie prosta.

SEO to długotrwały proces

Pierwszym aspektem, który trzeba poruszyć przy próbie odpowiedzenia na pytanie o czas potrzebny na pozycjonowanie, jest to, że SEO nigdy się nie kończy. To ciągły proces, który nie ma jednego "punktu", w którym możliwe byłoby uznanie go za zakończony. Zdobycie wysokich pozycji na kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt fraz jest sukcesem, ale jeśli chcemy te pozycje utrzymać, to nie możemy zaprzestać wszystkich działań. W miarę prowadzenia pozycjonowania możliwe jest też nieustanne i praktycznie nieograniczone zwiększanie efektów. Nie tylko poprzez zdobywanie wysokich pozycji, ale także poprzez dodawanie kolejnych słów kluczowych i poszerzanie tym samym widoczności. Przez to jedyny czas, który możemy tu szacować, to ten potrzebny na pojawienie się wyników.

Złożoność pozycjonowania

Wszystkie procesy wchodzące w zakres pozycjonowania stron są praco- i czasochłonne. Ze względu na to, jak działają algorytmy Google, nie mogą być też nadmiernie przyśpieszone. Nadmierny pośpiech mógłby skutkować tu popełnieniem wielu błędów, mogących przełożyć się na spadek pozycji. Ze względu na czas niezbędny do reakcji wyszukiwarki na zmiany, nie pozwalałby także na korygowanie strategii. Do skuteczności SEO konieczna jest nie tylko staranność i odpowiednia częstotliwość działań, niezbędne jest również prawidłowe przygotowanie. Lokalne pozycjonowanie Poznań, ze względu na mniejszą konkurencję, może być nieco szybsze. Nie ma tu jednak złotej zasady.

Wszystko zależy od strony

W większości przypadków, przy pozycjonowaniu strony przez rzetelną agencję SEO, pierwsze efekty można zobaczyć już po kilku tygodniach. Niestety, ze względu na złożoność procesów, różną sytuację stron, różną konkurencyjność w poszczególnych branżach i różne popularności fraz kluczowych nie da się wskazać wartości precyzyjnej. Warto jednak pamiętać, że w przeciwieństwie do zwykłej reklamy, w pozycjonowaniu efekty rosną wykładniczo przy tych samych, jednostajnych kosztach. Pomimo konieczności oczekiwania na wyniki jest to więc nadal jedna z najbardziej opłacalnych form marketingu. Należy ją traktować jako inwestycję, która zwraca się z czasem.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania, to zapraszamy do innych artykułów. Znajdziesz w nich mnóstwo wiedzy, porad, wskazówek i ciekawostek o SEO. Zapraszamy!