Jak działa pozycjonowanie?

Jak działa pozycjonowanie?

W głowach osób, które dopiero rozpoczynają budowanie pozycji swojej witryny w sieci może pojawić się pytanie: co to jest SEO i jak działa? W tym krótkim poradniku postaramy się opowiedzieć o pozycjonowaniu.

Co to jest pozycjonowanie?

W wielkim skrócie, oznacza to optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Tego typu działania nie dotyczą tylko największej z nich, czyli Google, ale również mniejszych jak BING czy Yahoo! W praktyce jednak, pozycjonowanie odnosimy głównie do Google - odpowiada ona za ponad 97% wszystkich zapytań.

Zadaniem osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie jest wprowadzanie zmian w projekcie witryny i znajdujących się tam treściach, a także pozyskiwanie wartościowych odnośników. Oznacza to, że działania SEO możemy podzielić na dwie kategorie: on-sitte (działania na stronie np. optymalizacja treści oraz off-site (działania poza stroną np. linkowanie). Wszystko po to, aby witryna znalazła się na wyższej pozycji w wyszukiwarce.

Znaczenie pozycjonowania

Głównym celem prowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem jest budowanie widoczności na fraz kluczowe dla konkretnego biznesu. Na przykład jeśli prowadzisz sklep internetowy ze sprzętem sportowym to chcesz, aby odwiedzały go osoby zainteresowane obuwiem do gry w piłkę nożna, ponieważ posiadasz je w swojej ofercie. W tym celu agencja SEO rozpoczyna optymalizację strony, tworzy dedykowane treści i pozyskuje linki, aby na frazę "buty do piłki nożnej" Twoja witryna znalazła się na szczycie.

Przez pozycjonowanie strona nie tylko ma iść w górę w wynikach wyszukiwań, ale również pokazywać się na większą ilość fraz powiązanych tematycznie z zawartością witryny. Wszystko po to, aby zwiększyć na niej ruch, który zamienisz w realny zysk.

Większy ruch to większa sprzedaż?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w internecie chętnie decydują się na korzystanie z usług agencji SEO z jednego powodu: chcą zwiększyć sprzedaż lub liczbę konwersji na swojej stronie. Czy jednak rzeczywiście większa liczba odbiorców przekłada się na wzrost konwersji?

I tak, i nie. Oczywiście, większa liczba odwiedzających sklep internetowy to większa szansa na to, że ktoś z nich dokona zakupu któregoś z produktów. Warto jednak pamiętać o tym, że na współczynnik konwersji wpływ ma wiele czynników - między innymi UX, cena produktów oraz sposób ich prezentacji. To właśnie dlatego, eksperci radzą, aby SEO było częścią większej strategii prowadzenia sprzedaży w internecie. Działając w ten sposób, masz największe szanse na osiągnięcie sukcesu.