Jak powinna przebiegać współpraca z agencją SEO?

Jak powinna przebiegać współpraca z agencją SEO?

Prowadzisz sklep lub stronę internetową swojego biznesu i zastanawiasz się nad profesjonalnym pozycjonowaniem? Dzięki temu artykułowi będziesz wiedzieć, na co zwrócić uwagę. Sprawdź, jak powinna wyglądać współpraca z agencją i czego możesz się spodziewać.

Od czego zacząć?

Większość agencji SEO oferuje swoim potencjalnym Klientom na początek darmowy audyt strony internetowej. To właśnie on pozwala określić specjalistom, w jakiej sytuacji pod kątem wyszukiwarki znajduje się witryna. W zestawieniu z tym, czego oczekuje Klient, pozwala też wstępnie oszacować nakład potrzebnej pracy i wstępną strategię działań. To właśnie on jest najczęściej początkiem współpracy. Właściwe zmiany czy zabiegi optymalizacyjne powinny przyjść później, dopiero po dobraniu fraz i określeniu strategii. Pamiętaj o tym, zlecając pozycjonowanie. Katowice, Kraków czy Wrocław, nieważne gdzie działasz i jaką agencję wybierzesz, żaden doświadczony specjalista nie będzie wprowadzał zmian optymalizacyjnych bez odpowiedniego przygotowania.

Stałe elementy współpracy z agencją

Po audycie i analizie słów kluczowych oraz podjęciu regularnej współpracy każda rzetelna agencja powinna przejść do działań optymalizacyjnych, a w miarę ich postępowania, również do link buildingu. Równolegle z nimi powinny powstawać także dodatkowe treści na stronę. W tym miejscu zaczyna się systematyczne budowanie widoczności. Wiele wchodzących w zakres SEO zabiegów nie jest jednak widoczna gołym okiem. To dlatego, każda uczciwa usługa, będzie obejmować też regularne raportowanie podejmowanych działań. Jeśli rozważany przez Ciebie specjalista tego nie uwzględnia, to lepiej nie ryzykować. Dobra agencja powinna nie tylko wywiązywać się z oferowanej usługi, ale także pokazywać Ci, co tak właściwie robi, doradzać i wskazywać najlepsze rozwiązania.

Ciąg dalszy, czyli na co zwrócić uwagę

W miarę budowania widoczności specjaliści SEO powinni dostosowywać odpowiednio i rozwijać obraną pierwotnie strategię działania. Dzięki temu pozycjonowanie będzie przynosić wymierne efekty. Współpraca nad SEO Twojego serwisu nigdy nie powinna być jednak relacją jednostronną, powinna być prawdziwą współpracą. Przy wyborze agencji zwróć więc uwagę nie tylko na opinie, ale także na samo podejście do Klienta. Stały kontakt i otwartość na pytania to tutaj podstawa. Ważne jest też, by móc porozmawiać bezpośrednio z osobą, która odpowiada za pracę nad Twoją stroną. Wbrew pozorom, w wielu agencjach nie jest to wcale takie oczywiste.

Reasumując, jeśli zależy Ci na skutecznym SEO, postaw na agencję, która nie tylko może pochwalić się doświadczeniem czy sukcesami. Postaw na agencję, która jest też otwarta na kontakt i współpracę. Jeśli jest taka opcja, skorzystaj też z usług oferowanych na próbę, wtedy będziesz mieć pewność co do tego, jak dana firma działa w praktyce.