Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Inwestujesz w SEO już od pewnego czasu, ale nie masz pewności, czy przynosi to wymierne rezultaty? Poznaj kilka sposobów na sprawdzenie pozycjonowania strony. Po wykonaniu krótkiej analizy dowiesz się, czy idziesz w dobrym kierunku.

Znaczenie pozycji strony

Im wyższa pozycja w Google, tym bardziej widoczna jest Twoja strona w internecie. Większa widoczność to większy ruch - a to zazwyczaj przekłada się również na generowane obroty. Nic więc dziwnego, że trwa tak zażarta walka o czołowe pozycje w rankingu wyszukiwarki.

Orężem w tej walce są działania związane z pozycjonowaniem witryn internetowych. Zaliczamy do nich cały szereg czynności, które mogą być realizowane zarówno na stronie internetowej (wówczas mówimy o działaniach on-site), jak i poza stronę (działania off-site). Można je zlecić profesjonalnej agencji SEO, która w naszym imieniu poprowadzi kampanie lub wykonywać je samodzielnie. Niezależnie od tego, na które rozwiązanie się zdecydujesz, bardzo ważna jest bieżąca kontrola pozycji strony. Jak możesz to zrobić?

Sprawdzanie pozycji strony, gdy pozycjonujesz ją samodzielnie

Jeśli samodzielnie realizujesz działania SEO i chcesz sprawdzić, jakie pozycje zajmuje Twoja witryna, to potrzebne Ci będą odpowiednie narzędzia. Zaliczamy do nich między innymi Senuto. To polska aplikacja do monitoringu pozycji. Z generowanych w niej raportów, dowiesz się, jak zmieniają się pozycje strony na wybrane frazy.

Możesz również skorzystać z darmowych narzędzi Google: Analytics oraz Search Console. Dzięki nim możesz śledzić, ile osób odwiedza stronę oraz jak często adres witryny wyświetla się w wynikach wyszukiwań.

Sprawdzanie pozycji strony, gdy odpowiada za to agencja

Jeśli powierzasz działania SEO agencji, to powinna ona zagwarantować bieżący monitoring pozycji. Najczęściej analiza przekazywana jest w formie raportu z wykonanych czynności. Taki raport możesz otrzymywać z częstotliwością dzienną, tygodniową lub miesięczną - w zależności od ustaleń. Zdecydowanie najczęściej spotykaną praktyką jest dostarczanie raportu na koniec miesiąca.

Co powinno znaleźć się w takim raporcie? Przede wszystkim zakres działań, które wykonała agencja SEO. Im jest on bardziej szczegółowy tym lepiej - np. zwróć uwagę, czy masz wypisane, jakiego rodzaju linki i skąd zostały pozyskane. Ważnym elementem takiego raportu jest wykres widoczności oraz statystyki fraz. Dane te obrazują, na jakie zapytania Twoja strona internetowa pojawia się w wynikach wyszukiwań oraz na jakich pozycjach się one znajdują.