Kampanie Google Ads – czyli jak wynieść firmę na wyższy poziom!
Wysoka pozycja strony firmowej w wynikach wyszukiwania ma realne przełożenie na opłacalność danego biznesu – ze zdaniem tym zgodzi się chyba każdy przedsiębiorca. Dziś więc postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej kampaniom Google Ads – czy warto skorzystać z tego systemu reklamowego? Jak działa Google ads i czym różni się od pozycjonowania? Zapraszamy do lektury!
Google Ads – dawne Google AdWords
Google AdWords to dawna nazwa systemu reklamowego marki Google, który obecnie nazywa się Google Ads. Pomimo że nowa nazwa funkcjonuje już od 2018 roku, wiele osób wciąż posługuje się terminem Google AdWords. Jest to płatna usługa reklamowa umożliwiająca wyświetlanie reklamy tekstowej i produktowej w wyszukiwarce i niezależnie od pozycji, na której strona wyświetliłaby się bez takiej reklamy. Google Ads to jednak dużo więcej – to także banery w sieci Google Display Network oraz reklamy na portalu YouTube. W tym miejscu nasuwa się pytanie, czy warto płacić za reklamy w dobie powszechnie używanego Adblocka?
Płatne reklamy a AdBlock
Dobrze dopasowane kampanie Google Ads zawsze zwiększają ilość odwiedzin na stronie firmowej, a tym samym na jej pozycję w wynikach Google. Z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% użytkowników internetu w Polsce. Z pewnością wiele spośród tych osób używa też Adblocka lub innej wtyczki, której zadaniem jest blokowanie wyświetlanych reklam. Czy w takiej sytuacji inwestycja w kampanie reklamowe Google ma jakikolwiek sens? Naszym zdaniem tak. Adblock jest najczęściej instalowany na komputerach stacjonarnych i przenośnych, rzadko natomiast na urządzeniach z Androidem. Użytkownicy smartfonów raczej nie blokują reklam i korzystają z propozycji „podsuwanych” przez Google Ads, traktując je tak samo jak zwykłe wyniki wyszukiwania!
Google Ads a pozycjonowanie
Kampanie Google Ads to nie to samo co pozycjonowanie (SEO). Pozycjonowanie to proces polegający na realizacji działań wpływających na poprawę pozycjo wyświetlania strony firmowej w przeglądarce, czyli podobnie jak Google Ads wpływa na rozpoznawalność firmy w sieci. Różnica jest jednak taka, że pod terminem pozycjonowania kryje się wiele działań – optymalizacja treści, optymalizacja kodu strony, czy linkowanie. Jest to czasochłonny proces, którego efekty odczujemy po kilku miesiącach działań. Zaletą Google Ads jest szybki efekt kampanii, pod warunkiem że zostanie ona dobrze sprofilowana. W tym zakresie warto skontaktować się agencją reklamową realizującą takie kampanie. Na koniec odpowiemy na często zadawane pytanie: „Pozycjonowanie czy Google Ads – która droga promocji firmy jest lepsza?” Ze swojej strony polecamy połączenie działań SEO z kampaniami Google Ads, ponieważ przynosi to najlepsze i najszybsze efekty.