Na czym polega lokalne pozycjonowanie?

Na czym polega lokalne pozycjonowanie?

Dla biznesów działających stacjonarnie lub wyłącznie na określonym terenie najbardziej opłacalnym rodzajem pozycjonowania jest to lokalne. O co jednak dokładnie w nim chodzi? Na czym to polega i gdzie leży różnica? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

SEO lokalne - co ma na celu?

Pozycjonowanie to jedna z form marketingu internetowego, służąca budowaniu widoczności w wynikach wyszukiwania Google oraz tych przedstawianych przez inne wyszukiwarki. W podstawowym wariancie skupia się ono jednak na wynikach globalnych, widzianych przez wszystkich użytkowników. Z tego względu, dla biznesów niedziałających na terenie całego kraju (lub przez Internet) może nie być więc najlepszą opcją. Tutaj sprawdza się właśnie pozycjonowanie lokalne. W przeciwieństwie do SEO ogólnego skupia się ono wyłącznie na wynikach powiązanych z konkretnym terenem (najczęściej miastem). Poprzez zwiększanie widoczności strony internetowej w wynikach lokalnych, trafia więc wyłącznie do osób, które rzeczywiście mogą skorzystać z przedstawianej na niej oferty.

Czym różni się pozycjonowanie ogólne od lokalnego?

Lokalny wariant pozycjonowania jest zmodyfikowaną wersją ogólnego SEO. Tak samo jak ono, bazuje więc na procesach skrupulatnej optymalizacji technicznej strony internetowej, rozwijaniu i modyfikowaniu jej treści oraz pozyskiwaniu odnośników zewnętrznych. Tak samo wymaga też strategicznego podejścia, czyli m.in. odpowiedniego doboru słów kluczowych, zaplanowania wszystkich działań w oparciu o audyt SEO i analizy działań konkurencji. Zasadniczą różnicą jest tutaj to, na jakie słowa kluczowe pozycjonowana jest strona. W lokalnym SEO stosuje się bowiem tzw. frazy lokalne, czyli zawierające nazwy konkretnych miejscowości. To przede wszystkim dzięki nim możliwe jest pozyskiwanie ruchu powiązanego z danym terenem. Istotne są tutaj jednak także nieobecne bądź niemające aż takiego znaczenie przy pozycjonowaniu ogólnym, działania dodatkowe.

Najważniejsze elementy local SEO

Przy pozycjonowaniu lokalnym bardzo ważnym elementem działań jest właściwa optymalizacja wizytówki Google Moja Firma. To ona jest bowiem odpowiedzialna za obecność Twojej firmy w Mapach Google, przez co, nawet drobne niuanse w jej prowadzeniu mogą wpływać na dobieranie wyników w zależności od lokalizacji szukającego. Innymi ważnymi elementami są również te łączące się z podstawowymi procesami. Przykładowo, w local SEO bardzo pomocnym aspektem jest pozyskiwanie odnośników zewnętrznych z witryn powiązanych z obszarem, na który pozycjonowana jest strona. Ważna jest też spójność danych teleadresowych czy ich obecność w katalogach firm. To właśnie te modyfikacje i nieco odmienna, dostosowana do danej sytuacji, strategia, wpływają na skuteczność i opłacalność całego przedsięwzięcia.

Jeśli prowadzisz swoją działalność stacjonarnie bądź oferujesz usługi wyłącznie na określonym terenie, lokalne pozycjonowanie pozwoli Ci na skuteczne pozyskiwanie Klientów. To jedna z najbardziej opłacalnych form marketingu w sieci. Wielu przedsiębiorców nadal nie zdaje sobie jednak z tego sprawy, wykorzystaj to!