Poznaj zalety pozycjonowania lokalnego
Prowadzisz warsztat samochodowy, cukiernię, albo salon kosmetyczny? Niezależnie od Twojej odpowiedzi - o ile Twój biznes jest nastawiony na obsługę lokalnych klientów - warto zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym. To skuteczny sposób na zwiększenie widoczności Twojej firmy. Jak to osiągnąć?
Na czym polega pozycjonowanie?
Coraz większy odsetek osób korzysta z wyszukiwarki Google jako głównego źródła informacji o potrzebnych im produktach i usługach. Wpisując w sieci konkretne słowa kluczowa np.: "warsztat samochodowy Opole" użytkownik otrzymuje listę stron internetowych kierujących właśnie do warsztatów działających na terenie Opola i okolic. Jeżeli zależy Ci na tym, aby w przypadku Twojej branży znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania - warto zająć się pozycjonowaniem lokalnym strony firmowej.
Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?
Warto zacząć od rozbudowy treści na stronie i podkreślenia w już istniejących materiałach lokalnego pierwiastka, np. "fryzjer z Opola", "catering z dowozem Opole" itp. Dzięki temu roboty Google'a oraz użytkownicy otrzymają jasną i klarowną informację dotyczącą obszaru Twojego działania. Warto także podać dokładne dane kontaktowe w odpowiedniej zakładce na stronie. Bardzo istotne jest z kolei odpowiednie nazewnictwo nagłówków H1-H6 oraz metatagów. Powyższe sugestie stanowią zaledwie ułamek spośród koniecznych działań. Specjaliści SEO, dla których pozycjonowanie Opole to codzienność, będą w stanie skutecznie zapracować na wywindowanie Twojej witryny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.
Po czym poznać specjalistów od lokalnego SEO?
Na rynku można odnotować wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem. To powoduje, że wybranie tej jedynej może być problematyczne. Jakimi parametrami się kierować? O co zapytać? Co powinno stanowić początek skutecznej współpracy z firmą SEO?
Punktem wyjściowym powinno być zrewidowanie czy agencja sugeruje rozpoczęcie kooperacji od przeprowadzenia audytu strony internetowej. Tylko takie działanie może dostarczyć gruntownej wiedzy o tym, w jakiej kondycji obecnie jest witryna oraz jakie kroki należy podjąć, aby stała się przyjazna wyszukiwarce Google. Ważne jest także określenie transparentnych warunków współpracy i podejmowanych działań. O czym konkretnie mowa? Choćby o określenie ilości miesięcznie pozyskiwanych linków zewnętrznych prowadzących do strony Twojego biznesu. Warto też pamiętać o tym, że pozycjonowanie to proces wymagający czasu i nie należy oczekiwać wzrostów widoczności strony tuż po kilku tygodniach od nawiązania współpracy z taką agencją.