Pozycjonowanie jako najlepsza forma reklamy
Wiele firm oferujących pozycjonowanie stron internetowych promuje swoją ofertę poprzez mówienie o tym, że pozycjonowanie to najlepsza forma marketingu internetowego. Ile jest w tym prawdy? Na to pytanie spróbujemy dzisiaj odpowiedzieć.
Czy pozycjonowanie faktycznie jest tak skuteczne?
Wiele analiz przeprowadzanych w serwisach pozyskujących użytkowników z różnych źródeł wskazuje, że faktycznie, pozycjonowanie może być najskuteczniejsze. To właśnie pozyskiwany dzięki niemu ruch z wyszukiwarki cechuje się zazwyczaj najwyższym wskaźnikiem konwersji. Źródła takie jak Google Ads, e-mail marketing czy media społecznościowe zostają daleko w tyle. Użytkownicy trafiający na stronę dzięki SEO szukają w wyszukiwarce tego, co ma ona do zaoferowania. W porównaniu z innymi formami e-marketingu pozycjonowanie pozwala więc bardzo łatwo docierać do faktycznych potencjalnych Klientów. Przekłada się to na skuteczność działań - czyli rosnącą sprzedaż.
Koszty pozyskiwania ruchu poprzez pozycjonowanie
Kolejnym argumentem, który wskazywałby na faktyczną wyższość pozycjonowania nad innymi formami reklamy, są koszty. Przy skutecznym SEO cena pozyskania jednego użytkownika może być śmiesznie niska. Wynika to z tego, że korzystając z takiej formy marketingu, nie płacisz za kliknięcie czy wyświetlenie, płacisz za usługę. Usługa ta ma na celu zwiększyć i utrzymać widoczność Twojej strony w Google. Żadna agencja SEO nie pobiera opłaty od tego, ile osób odwiedzi Twój serwis dzięki jej działaniom. Przy wysokich pozycjach na kilkadziesiąt lub kilkaset fraz liczba ta może być z kolei zaskakująco duża. Zwiększenie efektów SEO nie wymaga też dodatkowych inwestycji, a jedynie czasu. W miarę budowania widoczności na kolejne słowa kluczowe wyniki mogą rosnąć praktycznie bez końca.
Kiedy SEO nie jest najlepsze?
Jak ze wszystkim w życiu, tutaj również istnieje druga strona medalu. Jest nią czas niezbędny do wypracowania wymiernych efektów. SEO nie działa tak jak klasyczne kampanie reklamowe, w których płacimy za wyświetlenie komunikatu użytkownikom lub kliknięcie. To długotrwały proces dostosowywania strony, który wymaga pracy i czasu. Na realne efekty trzeba poczekać, a całego przedsięwzięcia, ze względu na sposób działania "ekosystemu" wyszukiwarki, nie da się też przyśpieszyć. To inwestycja, która zwraca się z nawiązką, ale wymaga nieco cierpliwości. Sprawdzi się perfekcyjnie jako długotrwała promocja strony internetowej, nie będzie jednak najlepszym rozwiązaniem jeśli zależy Ci tylko na chwilowym zwiększeniu ruchu.