SEO dla biznesów stacjonarnych - czym jest pozycjonowanie lokalne?

SEO dla biznesów stacjonarnych - czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to specyficzna odmiana pozycjonowania pozwalająca na promowanie strony w wynikach powiązanych bezpośrednio z konkretną lokalizacją. Taki wariant pozwala zawęzić grupę docelową, do której trafiamy dzięki SEO. Ma też sporo zalet.

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne i co je wyróżnia?

SEO regionalne skupia się na lokalnych wynikach wyszukiwania, czyli wynikach wyświetlanych na zapytania pochodzące z konkretnej lokalizacji lub wskazujące na lokalizację. Dzięki temu pozwala zawęzić pozyskiwany ruch wyłącznie do danej miejscowości. To wariant idealny dla wszystkich firm działających wyłącznie stacjonarnie. Jeśli prowadzisz działalność wyłącznie we Wrocławiu i wybierzesz pozycjonowanie Wrocław, to Twoja strona będzie widoczna tylko w wynikach powiązanych z miastem i jego najbliższą okolicą. Nie będziesz więc przepłacać za widoczność w całym kraju, która nie jest Ci do niczego potrzebna. Pozyskasz tylko tych Klientów, których będziesz w stanie realnie obsłużyć.

Pozycjonowanie ogólne a local SEO - gdzie leży różnica?

Lokalna odmiana SEO bazuje na "klasycznym", ogólnym pozycjonowaniu. Nadal obejmuje więc dobór fraz kluczowych, pełną optymalizację, analitykę i działania zewnętrzne. Różnica polega tu przede wszystkim na zastosowaniu fraz lokalnych, czyli słów kluczowych połączonych z nazwami miejscowości. Odmienny jest jednak także przebieg niektórych procesów, a budowaniu widoczności w wynikach lokalnych służy także szereg czynności dodatkowych. Najważniejszą z nich jest założenie, optymalizacja i prawidłowe prowadzenie wizytówki Google Moja Firma. Istotne jest również m.in. dbanie o spójność danych kontaktowych, publikowanie wizytówek NAP i linkowanie ze stron powiązanych w jakiś sposób z docelowym regionem.

Jak działa lokalne pozycjonowanie?

Zawężony do konkretnego obszaru wariant pozycjonowania działa dzięki mechanizmom odpowiedzialnym za dobieranie wyników do lokalizacji użytkownika. Podczas wyszukiwania, Google stara się zawsze dobrać wyniki jak najbardziej trafne. W tym celu weryfikuje m.in. geolokalizację urządzenia, adres IP zapytania i historię wyszukiwań. Dzięki tym informacjom, przy wyszukiwaniu np. konkretnych usług, może wyświetlać strony przedsiębiorstw znajdujących się fizycznie najbliżej. Pozycjonowanie lokalne ma za zadanie pomóc algorytmom wyszukiwarki w połączeniu Twojej strony z miejscowością. Przy skutecznym SEO regionalnym pojawisz się nie tylko na frazy takie jak "mechanik Wrocław" czy "fryzjer Wrocław", ale także na te ogólne ("mechanik" czy "fryzjer"), wyszukiwane właśnie z Wrocławia.

Pozycjonowanie lokalne to świetna opcja dla wszystkich posiadających własną stronę internetową biznesów lokalnych. Ze względu na mniejszą konkurencję w wynikach lokalnych, oprócz zawężenia grupy docelowej, jest też często łatwiejsze, tańsze i w efekcie skuteczniejsze. Jeśli działasz tylko na terenie konkretnego miasta, to naprawdę warto je rozważyć.