Sprawdzone sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków
Choć link building nie odgrywa już dzisiaj w pozycjonowaniu kluczowej roli, to nadal jest bardzo przydatny i może znacząco wspierać budowanie widoczności. By było to jednak możliwe, odnośniki muszą być jak najlepszej jakości. Bez niej ich ilość nie ma żadnego znaczenia. Przedstawiamy sprawdzone sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków.
Guest posting - czyli wpisy gościnne
Wpisy gościnne to jedna z najpopularniejszych, a zarazem najbardziej efektywnych i bezpiecznych metod na pozyskiwanie wartościowych odnośników. Polega na współpracy z właścicielem innej strony internetowej, portalu lub bloga. Znajdujesz miejsce, z którego warto byłoby pozyskać wartościowy link (np. blog tematyczny firmy działającej w naszej branży) i proponujesz stworzenie merytorycznego wpisu w zamian za możliwość opublikowania go wraz ze swoim linkiem. To metoda, którą poleci Ci każdy specjalista SEO, nawet wtedy, gdy zlecisz profesjonalne pozycjonowanie. Kielce, Częstochowa czy Katowice, nieważne gdzie działasz, dzięki wysokiej jakości treści i linkującego źródła, ta metoda sprawdza się świetnie zarówno przy pozycjonowaniu ogólnym, jak i lokalnym. Wysiłek włożony w poszukiwania miejsca do publikacji, nawiązanie współpracy i samo stworzenie artykułu jest tutaj jak najbardziej opłacalny.
Publikacje artykułów sponsorowanych
Przy tej metodzie link również pojawia się w wysokiej jakości tekście umieszczonym na czyimś blogu bądź portalu. Różnica polega na tym, że tutaj płacisz za publikację, masz więc swobodę co do jej zasad czy sposobu umieszczenia odnośnika. W artykule sponsorowanym link może pojawić się z reguły w dowolnym miejscu, może też posiadać dowolny anchor. Tekstu nie musisz też tworzyć samodzielnie. Przy artykułach sponsorowanych można zapłacić po prostu za możliwość pojawienia się odnośnika w danym wpisie lub umieszczenie odsyłającej do naszej strony wzmianki o firmie. Zarówno publikacje gościnne, jak i sponsorowane, zapewnią Ci nie tylko wartościowe linki, ale także promocję marki oraz poprawę jej wizerunku. Wysokiej jakości artykuły będą kierować też ruch do Twojej strony.
Wpisy w katalogach i bazach firm
Wpisy w katalogach umieszczało się niegdyś masowo. Dzisiaj taka strategia jest bardziej szkodliwa niż pomocna, ale katalogi i bazy firm nadal można jednak skutecznie wykorzystać. Musisz jednak pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim, wybieraj katalogi znane, cieszące się dobrą reputacją i wysoką widocznością w wynikach organicznych. Nie umieszczaj też wpisów zbyt często, a postaraj się za to, by każdy z nich był maksymalnie wartościowy dla użytkownika, unikalny i dopracowany. Jeśli to możliwe, oprócz tych ogólnych, wybieraj też katalogi branżowe i tematyczne. Właściwie umieszczone linki przychodzące z dobrych katalogów świetnie wspomagają budowanie pozycji.
Przedstawione tutaj metody pozyskiwania linków są stosowane powszechnie przez wiele agencji i osób samodzielnie prowadzących SEO swoich stron. Dzięki nim możesz skuteczniej budować swoją widoczność.