Wybór systemu CMS a skuteczność SEO

Wybór systemu CMS a skuteczność SEO

Praktycznie każdy, kto tworzy dzisiaj własną stronę czy sklep internetowy, staje przed wyborem jakiegoś systemu CMS. Wybór ten jest istotny przede wszystkim pod względem czysto praktycznym. Od niego zależy w dużej mierze sprawność funkcjonowania strony i jej codziennej obsługi. Czy sam system wpływa jednak w jakiś sposób na SEO? Odpowiadamy!

SEO friendly - czyli przystosowanie systemów CMS do pozycjonowania

CMS to skrót od Content Management System, co tłumaczy się po prostu jako system zarządzania treścią. Pozwala on łatwo tworzyć i zarządzać witrynami osobom niemającym zaawansowanej wiedzy technicznej. To duże ułatwienie, nie tylko w samym tworzeniu strony, ale i w codziennej pracy. Z tego względu, przy wyborze, powinieneś skupiać się przede wszystkim na tym aspekcie praktycznym. Poruszana często przyjazność SEO systemów CMS jest istotna. Warto jednak pamiętać, że roboty Google interesuje tylko i wyłącznie kod HTML. Samo zastosowanie konkretnego systemu zazwyczaj nie ma tutaj większego znaczenia.

Pod kątem SEO liczy się przede wszystkim to, czy dane rozwiązanie zostało zaprojektowane z uwzględnieniem zasad optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek. Oprócz kilku skrajnych wyjątków SEO może być prowadzone skutecznie na praktycznie każdej stronie. Szczególnie wówczas, gdy stawiasz na współpracę z agencją i profesjonalne pozycjonowanie. Wrocław to miasto, w którym bez problemu znajdziesz specjalistów doświadczonych w pracy z każdym popularnym CMS'em. Jeśli chcesz mieć pewność i zależy Ci na ruchu organicznym, wybór możesz też skonsultować.

W jaki sposób konkretne rozwiązanie może wspierać SEO?

Wybór konkretnego systemu nie gwarantuje skutecznego pozycjonowania. Może je jednak ułatwiać bądź utrudniać, choćby przez niewłaściwe generowanie adresów URL, dlatego warto przyjrzeć się dokładniej temu, co kryje się pod "przyjaznością SEO". Ważna jest przede wszystkim szybkość działania danego rozwiązania oraz oferowane możliwości. Przy wyborze zwróć uwagę na kwestie takie jak: poprawność stosowania metadanych, możliwość tworzenia map witryn, struktur adresów, zarządzania przekierowaniami czy wbudowaną obsługę błędów 404. Zwróć też uwagę na to, co oferuje sam panel administracyjny. Sporą część zabiegów optymalizacyjnych będziesz prowadzić właśnie z niego. Przy pozycjonowaniu profesjonalnym, warto jest również mieć dostęp do kodu źródłowego.

Czy to ma aż tak duże znaczenie?

I tak, i nie. Możliwości oferowane przez poszczególne systemy mogą znacznie usprawniać wprowadzanie zmian optymalizacyjnych, przez co cały proces pozycjonowania będzie przebiegał efektywniej. Rozwiązania ograniczone mogą je z kolei znacznie utrudniać bądź, w skrajnych przypadkach, nawet uniemożliwiać. Najważniejszy zazwyczaj nie jest sam system, a to, w jaki sposób zostanie on wdrożony. Najpoważniejsze, uniemożliwiające skuteczne pozycjonowanie błędy powstają przede wszystkim na tym etapie. Przy wyborze skup się więc przede wszystkim na tym, by rozwiązanie spełniało Twoje potrzeby, a jednocześnie było możliwie jak najlepiej dostosowane do wymagań wyszukiwarki.

Ostatecznie przygotowanie witryny to w SEO tylko punkt wyjścia. Istotny, ale nie prowadzący do niczego bez regularnej pracy nad widocznością. Wybierz więc mądrze, ale pamiętaj, że dla efektów pod postacią systematycznego pozyskiwania ruchu to tylko początek.